Oto kilka propozycji ćwiczeń z uczniami z dysleksją na lekcjach języka angielskiego. Wszystkie pomysły zaczerpnęłam z książeczki Anny Butkiewicz i Katarzyny Bogdanowicz pt. “Dyslexia in the English Classroom” wyd. Harmonia, Gdańsk 2004.

NAUCZANIE SPRAWNOŚCI MÓWIENIA
     
        I like/ I don't like

        Uczniowie zapisują na kartce trzy czynności, które lubią wykonywać oraz trzy, których nie lubią. Następnie w parach dzielą się swoimi opiniami. Kolejnym etapem jest próba znalezienia osób, które lubią i nie lubią tego co ty. W tym celu uczniowie poruszają się po klasie i wymieniają opinie:
I like...........,............,............. .
I don't like...........,.............,.............. .

       
        Back to back
        Uczniowie chodzą po klasie, starając się zapamiętać jak najwięcej szczegółów dotyczących ubioru kolegów. Następnie stają plecami do siebie i próbują się nawzajem opisać. Używają w tym celu wcześniej wprowadzonego słownictwa związanego z opisywaniem ubioru, koloru (What are you wearing? I'm wearing...).

        Zagadnij kto to
        Każdy uczeń pisze na kartce kilka zdań o sobie, np. I have blue eyes, I have dark hair,I have got a dog, I can't swim. Nauczyciel zbiera kartki i wkłada je do koszyka. Uczniowie podchodzą i biorą po jednej. Odczytują napisane na niej zdanie, a ich zadaniem jest znalezienie autora tej kartki. W tym celu poruszają się po klasie i zadają innym uczniom pytania dotyczące informacji zawartej na kartce.