Oto
kilka propozycji ćwiczeń z uczniami z dysleksją na lekcjach języka
angielskiego. Wszystkie pomysły zaczerpnęłam z książeczki Anny
Butkiewicz i Katarzyny Bogdanowicz pt. “Dyslexia in the English
Classroom” wyd. Harmonia, Gdańsk 2004.
NAUCZANIE
SPRAWNOŚCI MÓWIENIA
I
like/ I don't like
Uczniowie zapisują na kartce trzy czynności, które
lubią wykonywać oraz trzy, których nie lubią. Następnie w parach dzielą
się swoimi opiniami. Kolejnym etapem jest próba znalezienia osób, które
lubią i nie lubią tego co ty. W tym celu uczniowie poruszają się po
klasie i wymieniają opinie:
I
like...........,............,............. .
I don't
like...........,.............,.............. .
Back to back
Uczniowie chodzą po klasie, starając się zapamiętać
jak najwięcej szczegółów dotyczących ubioru kolegów. Następnie stają
plecami do siebie i próbują się nawzajem opisać. Używają w tym celu
wcześniej wprowadzonego słownictwa związanego z opisywaniem ubioru,
koloru (What are you wearing? I'm wearing...).
Zagadnij kto to
Każdy uczeń pisze na kartce kilka zdań o sobie, np.
I have blue eyes, I have dark hair,I have got a dog, I can't swim.
Nauczyciel zbiera kartki i wkłada je do koszyka. Uczniowie podchodzą i
biorą po jednej. Odczytują napisane na niej zdanie, a ich zadaniem jest
znalezienie autora tej kartki. W tym celu poruszają się po klasie i
zadają innym uczniom pytania dotyczące informacji zawartej na kartce.